Město má nový web. Je hezký, barevný... a otravný

Nejsem odborník na cestovní ruch, turismus a už vůbec ne na podobu a propagaci internetových portálů. Přesto bych ráda sepsala pár připomínek k novému turistickému webu www.kromeriz.eu, který zkušebně zprovoznila kroměřížská radnice. Něco jsem se už nacestovala a taky intuici na podobné projekty mám snad slušnou. Navíc mé postřehy jsou podpořené provozovateli hotelů a restaurací v Hanáckých Athénách.
I laik si musí vážných nedostatků tohoto trochu utajeného avšak očekávaného portálu všimnout.
Představte si, že jste občan Liberce, a rozhodnete se trávit dovolenou na Moravě. Podíváte se na silniční síť v České republice a zjistíte, že se z Čech pohodlně dostanete po dálnici D1 až do Kroměříže. A co víc, můžete z tohoto města pokračovat dál i na lodi po Baťově kanále. A když jste aspoň trochu znalý, dáte si dohromady, že město je se svými památkami v seznamu světových památek UNESCO. Aspoň někoho musí napadnout, že Kroměříž je docela strategické místo, kde se dá vymyslet a uskutečnit zajímavá dovolená. Jak toho dosáhnout, to by mělo být právě cílem nového turistického webu.
Jenže tvůrci portálu, jako by si na tuto otázku – proč přijet do Kroměříže a užívat si ve městě několik dnů – hned na začátku neodpověděli. Možná ano, ale zřejmě se jí nedrželi. Www.kromeriz.eu je totiž hezky barevný portál plný fotek, videí a počtení, tuzemskému turistovi však orientaci neusnadní. Je-li z cizího kraje, město a region vůbec nezná, chce mít co nejrychleji a nejpohodlněji vyřešenou dovolenou, po chvíli prohlížení tohoto webu se unaví, v horším případě otráví. A jak mi kdysi řekl jeden hoteliér, nebude mít ani důvod se na tyto stránky vrátit.
Na turistickém webu kroměřížské radnice se sice dočtete, jaké památky a cíle se ve městě nacházejí, kde se ubytovat a najíst, jaké kulturní a společenské akce se chystají, kam vyrazit na výlet,… To je ale tak všechno. Respektive stejný výsledek může poskytnout vyhledávač Google nebo Seznam. Pro někoho je turistický server dokonce jen vylepšenou verzí městských stránek.
Příklad: na www.kromeriz.eu si najdete, že jsou v Kroměříži tři čtyřhvězdičkové hotely. Získáte o nich informace i odkaz na jejich weby. Tohle po několika mnoha kliknutích. Jenže předtím jste zdlouhavě klikali po tipech na výlety v okolí města, v kalendáři akcí, trasách, které si nenechat ujít, atd.
To, co turista potřebuje, když se rozhodne pro několikadenní pobyt v Kroměříži, je co nejsnazší a nejrychlejší cesta k cíli. Tedy zarezervovat si vstupenku na nějaký program, třeba prohlídku zámku v konkrétní den a čas, večer pak třeba představení v Domě kultury, a zabookovat si nocleh. A navrch mít možnost se někde v diskuzním fóru o zkušenosti podělit, zážitky zhodnotit. Tuto základní službu by měl nabízet jakýkoliv podobně zaměřený a profesionální portál. Jenže nový turistický web ničím podobným nedisponuje. Což se právě moc nelíbí kroměřížským hoteliérům a restauratérům. Oni v turismu umějí chodit, mají své průzkumy o tom, jak se lidé chovají na internetu a co hledají, nikdo se jich ale dopředu na rady neptal.
Aby kroměřížská radnice nevypadala neschopně, je nutné přiznat, že podnikatele oslovila, jestli mají k novému portálu nějaké připomínky. Bohužel v době, kdy už byla zkušební verze hotová. Kdyby to udělala ještě před vznikem stránek, možná by si ušetřila práci a výsledek by byl daleko lepší.
Jeden z provozovatelů penzionu mi dokonce řekl, že by městu dal deset tisíc korun, aby peníze použila na zaplacení kvalitní odborné firmy, která by turistický web vytvořila. Že se o tom bavil s dalšími podnikateli a ti by se prý k nápadu připojili. Stačila by třicítka subjektů a za tři sta tisíc korun by město mohlo mít luxusní turistický portál. Něco na tom je. Podnikatelům je jedno, jestli tyto peníze utratí za inzerci, nebo web, který je vlastně pomůže zviditelnit.

Chcete-li vložit komentář, musíte být přihlášen.
Případně se můžete zaregistrovat.

Komentáře

01. 06. 2012 08:37 | Anonym

K Korzár" zdravé je snad sportovat, nebo ne ? a děkuji za Vaši gratulaci(k jakému výročí, nebo snad k něčemu jinému)
31. 05. 2012 22:53 | Korzár

Divit se je zdravé, gratuluji.
31. 05. 2012 21:48 | Anonym

K Korzár. Nic proti Vašemu názoru, ale s Vámi se také nemá"cenu" bavit. Divím se ostatním, že, s Vámi "vůbec" diskutují a Vy jim odpovídáte,
31. 05. 2012 20:28 | Korzár

S Anonymem se zjevně nemá cenu bavit. Ale jak vy, Kamčo, můžete říct, že tahle diskuse je sled monologů? Například já vám tímto velmi děkuji za zajímavý dialog.
31. 05. 2012 18:52 | Anonym

K Kamča a jejímu názoru na příspěvky autorů na " Kroměřížan", nelze nic jiného než s názorem souhlasit. Je to několik lidí, kteří se chtějí "nějak" prezentovat, Někteří diskutující to již "vzdali" protože ví o co jde a ví, že to nemá žádnou úroveň. (ing. Kom.. , ing.Kou., ing.Ka. Dík jim za to. Nebo se mýlím?
31. 05. 2012 18:06 | Kamča

to Korzár: tohle opravdu není základna pro odbornější diskusi, je to webová diskuse - sled monologů v nichž každý sleduje jen svůj zájem. To je podstata tohoto typu komunikace a nemá smysl si nalhávat, že je to jinak.
Odpověděl jste si vlastně sám - je-li jeden takový systém, který vnímáte jako funkční, je to spíše výjimka a navíc - nelze srovnávat krajský systém a systém na úrovni města. Jistý rezervační systém má i CCR ZK ( http://rezervace.vychodni-mora... ) a právě při nějakém veřejném připomínkování (poloveřejném, nebylo to na náměstí) jsem měla příležitost o zkušenostech si poslechnout.

Btw, k webu českého dědictví (unesco-czech) jsem se vrátila až předevčírem. Jak si pamatuji jeho začátky - tehdy sexy nebyl, zato já jo :-) (možná trochu), tak jsem si říkala, že v rámci vyvažování se to vyměnilo. A mně se ten web nelíbí. Asi mám jiné parametry pro "sexy web". Chápu to - preferují prostě grafiku a na tu holt budeme mít názory subjektivní. Mne tahle prostě nebaví. Jinak to ani tak moc není web, je to prostě "plakát" či soubor plakátů na internetu, který se ani nijak moc nesnaží být v rámci webu vidět. Alespoň pro to tvůrci moc nedělají a zpětné odkazy na webech měst to fakt nespasí.

Fakt se tady do toho nemá smysl pouštět.

Ad CR - co vím, je organizován různě. U nás to bez veřejné správy prostě nepůjde. Někde jsou klíčoví hráči soukromé subjekty, ale pokud mohu soudit, v KM by to nefungovalo. Jenže ona nefunguje žádná z těch složek. Je to jako v těchto diskusích, občas někdo vykoukne z křoví, něco zakřičí...jsem si jista, že to myslí dobře, ale takto ten skutek utéci prostě musí.
31. 05. 2012 11:32 | 600

To I.A.: Asi duchaplne budou, kdyz je porad ctete a vyjadrujete se k nim. K cemu slouzi a pomahaji, to uz je na uvaze kazdeho z nas. Vite, ty doby,kdyz jsme museli mit vsichni stejny nazor, uz jsou pryc.
31. 05. 2012 11:10 | johny

I.A.: já bych Vám rád položil Vaši oblíbenou otázku - "za koho píšete?" Já bych opravdu moc rád věděl, jakým lidem vlastně diskuse tohoto typu tolik vadí :)
31. 05. 2012 10:11 | I.A.

K Hanák : je zde zřejmé, že nemáte "co dělat", že píšete své "romány" a kolega má dobrý názor, že pokud se chce někdo "pobavit" tak nemusí Jirku K.ale pana H.Ještě mám skromný dotaz na Vaši adresu a na který nenusíte mít odpověď. Vy jste na rozdíl ode mne "rozumu pobral", nebo jste rozumum mdlého??
31. 05. 2012 09:55 | Hanák

I.A.: Děkuji Vám, že jste se odhlásil (Vaše: "Dále již No comment."), byl to Váš nejlepší příspěvek ke kvalitě diskuze. A protože jste se vynasnažil, aby Vaše příspěvky působily dojmem, že jste rozumu moc nepobral, zasloužíte si - alespoň ze soucitu -, abyste snad ne dnes, ale časem pochopil, že mj. výkon veřejné moci, ale kupodivu i výkon soukromého práva (oprávnění) je podřazen krom zákonnosti i kontrole veřejnosti. Díky institutu zvanému svoboda slova je dovoleno každému se vyjadřovat, jak uzná sám za vhodné (s drobnými ale zásadními omezeními). Demokracie je vláda (řízení) laická tj. laikové rozhodují o odborném řízení a kdokoli z laiků může být jinými laiky ustaven do řízení odborného útvaru. Tím se liší zásadně od manažerského způsobu řízení, od vojenského řízení, teokracie či diktatury. Sám jste přispěl jen okrajově věcnými přípomínkami, spíše jen pavlačovými drby, tlacháním a ostouzením. Na rozdíl od článku výše, který nepředstírá žádné objektivní hledisko - jak je ostatně na tomto blogu ! - zvykem, ale věcnou argumentací a porovnáním s jinými se vyjadřuje kritiku. Pokud její adresáti nepochopí, že je určena jim, je to méně problém kritika a véce kritizovaného, protože reflexe jeho (veřejného) působení je esencí jeho pověření výkonem veřejné funkce (lhostejno zda jde o úředníka či zastupitele). Nebylo to na Vás moc složité, že ? Přeji hezký den a dobrou mysl.
31. 05. 2012 08:53 | Jirka

Když už nic jiného, tak se na Kroměřížanovi člověk alespoň pobaví. I to je někdy třeba.
ad Kamča: vy jste ještě v pracovním poměru? Vždyť jste se tu svého času odvolávala na svoji sedmdesátku? Při vší útctě jste asi ten "progresivní" typ důchodce co má shůry dáno (myslím zdraví a ducha) nebo možná (či lépe spíš) i odjinud má dáno, na rozdíl od mnohých, co se jako blbci nadřeli a teď v důchodu dřou bídu s nouzí.
31. 05. 2012 08:25 | I.A.

"Kroměřížan"a příspěvky diskutujících jsou někdy opravdu"duchaplné" k čemu slouží a pomohou?? Jak říká p. Hrušínský ve filmu Rozmarné léto nesmrtelný výrok, tak mně připadá i v řadě případů i "Kroměřížan".Dále již no comment.
30. 05. 2012 23:36 | Korzár

Kamčo, slyším dobře? "Jenže to chce víc, než řešit, že "to mají řešit podnikatelé" a "to má řešit veřejná správa"." Když jsem navrhoval, aby .eu web prostřednictvím balíčků propojoval veřejnou poptávku a soukromou nabídku, podobně jako to dělá turistický web Pardubického kraje, neřekla jste, cituji: "Jen prostě rezervační systémy veřejné správě nepatří. Prostě to nefunguje." Protože podle mě takový systém právě tu mezeru, která se zjevně nelíbí nám oběma, překlenuje. Možná tu jen něčemu nerozumím, nebo víte, co já ne. Ale jak jste řekla, do odborných debat se pouštět nechcete..
30. 05. 2012 23:02 | Kamča

Vlko: domnívám se, že se mýlíte, resp. užíváte názor, který je v KM obvyklý - pro město je typické, že neumí spolupracovat (nikdo s nikým - ostatně i tento web je pro tento jev důkaz jak malovaný). Rozumný, s respektem řízený cestovní ruch zpříjemní místo i pro občany - najednou jdete v sobotu odpoledne městem a najdete otevřené obchody ve kterých jsou zajímavé (třeba i místní) produkty, Vaše dítě si v létě přivydělá prodejem zmrzliny, město neskomírá. Jenže to chce víc, než řešit, že "to mají řešit podnikatelé" a "to má řešit veřejná správa".
Je to běh na dlouhou trať. S akcentem na to, jaký turismus si město přeje a "unese" ho, s nutností nejen návštěvníky do města dostat, ale také pracovat s místními obyvateli, prostě hodně komplexní problém. Vlastně dnes se říká výzva, co? :-).

30. 05. 2012 22:53 | Kamča

to Korzár: Když mne to dohadování nebaví. Toho mám dost v práci a tak všude. Výměny názorů jsou fajn a nevadí ani jistá míra naivity...ale i v internetové diskusi to nepochybně jde s jistou úrovní...alespoň trochu a když se chce.

Tohle nejsou žádné "podněty" pro radnici. Je to normální anonymní diskuse, která sice může být fajn, ale dialog to prostě není a nebude. Chce to prostě tak brát. Někdo si tu zapřemýšlí, někdo zanadává, někdo zaexhibuje. Nic víc nic méně prostě. Chce to tak brát.
30. 05. 2012 22:40 | Kamča

Hanák: takový materiál na radnici skutečně existuje? Můžete ho, prosím, lépe identifikovat? Požádala bych si a zašla bych si do něj nahlédnout, CR mne dlouhodobě zajímá a chápu, že problém nelze v diskusi obsáhnout...nicméně...ehm...
30. 05. 2012 22:22 | 600

To Vojta Navratil:Pane Navratil, problematika EU by mohla byt na dalsi webovky, bo toho neni malo s cim ma EU problem. Kdyz se ovsem budeme drzet lokalnich danich (Ceska Republika, Zlinsky kraj, Kromeriz), tak ty nase dane prijdou tak jak tak zpatky. Leda, ze bych se taky pomatl a moje dane by si nechaval nekdo jako zpropitne.
30. 05. 2012 22:20 | Vlko

Zajímavé počteníčko diskutujících, spíše však polemika, která upadá do invektiv, výplodů nesmyslů, polopravd a smyšlenek. Objevují se ale i zajímavé náměty, viz.příspěvek od Hanáka z 30.5.. To je cesta pro Kroměříž a o kongresové turistice se v Kroměříž hovoří již 20 let. Bohužel
kromě předvolebních slibů nikdo doposud nic podstatného neudělal.
Občas si kladu otázku, proč by město mělo pro rozvoj turistiky něco dělat, vždyť užitek to přináší především restauratérům, hoteliérům a majitelům penzionů. Pokud sami nejsou s webem spokojeni, nic jim přece nebrání vytvořit společný vlastní, nebo město vyzvat k novému a lepšímu řešení s jejich podporou. Spolupráce je tou nejlepší cestou.
Můj názor na nový turistický web je obdobný uvádějícímu článku. Je pěkně barevný, ale nepřináší návštěvníkovi žádnou ucelenou informaci, proč a jak v Kroměříži pobýt, strávit víkend neřkuli dovolenou. Když by náhodou chtěl jít do tělocvičny, tak se mu to asi nepodaří. Kvůli Bajdě zřejmě nepřijede ( vyjma těch, co sem jezdí na tenisové turnaje ). Přijede-li na kole, tak asi po krátké zastávce na největší zajímavosti pojede dál a skonči někde u Baťova kanálu a tak bychom mohli rozebírat jednu nabídku vedle druhé, která představuje vlastně jen souhrn v místě obvyklého programu. Jistě se najdou i zajímavosti, na které lze turistu nalákat a k tomu přidat další pobytovou nabídku. Například to mohou být dožínky ( s doplňkovým programem ), festival vojenských hudeb či významná výstava ACTIS EFFEKTOR, nejsem si však jist dostatečnou širší propagací. ( O festivalu v Litomyšli víme dobře i v Kroměříži, ale pochybuji ví-li o našich akcí tamtéž. ) K problematice by se dalo psát hodně, ale základ k pozvednutí turizmu v Kroměříži vidím v přístupu již zmíněného Hanáka. Od radních se mnoho očekávat nedá, poněvadž příliš dobrými a inovativními nápady neoplývají a úředníci na "městě" nejsou kvůli nápadům, ale k vyřizování agendy, která jim přísluší a kterou dostanou na svůj stůl.
Závěrem k polemice na Kroměřížanovi. Někdy je zajímavá, často však velmi pokleslá. Přesto je potřeba vyslovit velký dík autorům, poněvadž dochází k rozčeření stojatých vod a probuzení zájmu o dění ve městě. Třeba postupně dojde i k tříbení názorů co s tímto městem a jeho světlejšími zítřky. Něco snad může podnítit tato polemika, ale hlavní změnu lze dosáhnout pouze v komunálních volbách.
30. 05. 2012 22:09 | 600

To okal:Pane, pani, k vasemu komentari " Chapu spravne, ze..... ". Clovece vy jste samy protiklad. Na zacatku se snazite ujistit, ze pana Tomana neznate, ale v tom samem souveti reknete, ze pak uz asi chapete naladeni tohoto tymu. Tak se prosim rozhodnete jestli Jachan, nebo Benes.
30. 05. 2012 21:48 | Vojta Navrátil

600: Trochu I.A. chápu, přeci taky když všechny členské státy posílají do Bruselu peníze, tak se pak při přerozdělování už neříká, že nám poslali "německé" peníze, ale už se prostě přeměnily na "evropské" peníze ...
30. 05. 2012 21:31 | 600

To I.A.:Nerozumim vasemu poslednimu prispevku. Pokud nekdo zaplati dane a stat je potom rozdeli do ruznych kraju a mest, tak ty dane furt plati. Nebo je to jinak? To by znamenalo,ze nemusime platit dane, kdyz to nejde k nam.
30. 05. 2012 21:28 | johny

Korzár: tak nějak...ale jen ho v tom nechte :)

I.A.: Celkem pochopím, že nedostatek relevantních a věcných argumentů u některých lidí občas způsobí, že mají tendenci snižovat hodnotu jiných tím, že pochybují o jejich jménu - to je to "nebo jak se jmenujete". V médiích jsem to kdysi zaregistroval u Jiřího Paroubka a ve zmiňovaném případě se to odehrálo ústní formou. Potíž je v tom, že pokud se k tomuto uchýlíte v písemné diskusi, spíše ujistíte ostatní diskutéry o tom, že vlastně ani pořádně neumíte číst :)

Jinak, píšu sám za sebe :)

A co se týče, pane I.A. Vaší reakce k topkám: Co třeba taková daň z nemovitosti, v čí kapse končí? Zkuste si o tom něco přečíst... Kromě toho podstatnou část rozpočtu města tvoří příjem od státu na základě určitých kritérií (to je to rozpočtové určení daní, co se momentálně na celostátní úrovni dosti propírá). To jsou všechno veřejné prostředky, které přicházejí z daní, které vybírá stát. A proto topkám použil ten výraz, daně platíme všichni.
30. 05. 2012 21:12 | Korzár

Už se z toho stal folklór těchto debat. Kdykoliv autor článku nebo diskutující uhodí hřebík na hlavičku, vyleze z díry nějakej Alois nebo I.A. a začne ťápat pologramotné věty typu "k johny nebo jak s jmenujete-za koho píšete.-děkujeme". Nakonec je to i celkem milé..
30. 05. 2012 21:07 | I.A.

K Topkám. Vy jste snad "pomátl"Vy platíte městu něco ze "svých"daní pokud je platíte tak pouze státu, co stát rozdělí (kraj)místně příslušným obcím podle počtu obyvatel to je věc druhá.
30. 05. 2012 20:59 | Anonym

Ke Kamča. dobrý postřeh. Někteří neovládají sve emoce( Veličenstvo nenechte cloumat svým Majestátem )zaznělo v jednom klasickém filmu, některým diskutujícím to snad nedochází a mají "příležitost"ventilovat sve mindráky.
30. 05. 2012 20:45 | I.A.

K johny nebo jak s jmenujete-za koho píšete.-děkujeme. já Vám,také děkuji za Vaši větu.
30. 05. 2012 20:45 | topkám

I.A.: Vážený pane, o čem to probůh hovoříte? Platíte daně? Já ano. Radnice platí vydávání Zpravodaje z peněz daňových poplatníků. Nebo snad ne? Či snad provozuje nevěstinec a hradí to z výnosů? Pere špinavé peníze? Nebo dotuje vydávání Andrej Babiš?
30. 05. 2012 20:33 | I.A.

K Topkám - za jaké Vaše peníze? snad platíte jen popelnice, nebo snad platíte radnici nějaké jiné poplatky, nebo dluhy, nebo pokuty??
30. 05. 2012 20:32 | johny

I.A.: takže to byl přece jen od Vás výstřel do tmy... V každém případě děkujeme za účast na diskuzi :)
30. 05. 2012 20:28 | I.A.

Je dobré, že se "rozproudila "tato diskuze. Děkuji Vám všem za vaše Názory a příspěvky, Něktěří toho již nechali a diískuze se neúčastni.
30. 05. 2012 19:27 | topkám

I.A.: Nejsem v redakci, ale Kroměřížana sleduji od počátku. Jeho smysl vidím v tom, že tvoří jakýsi protipól kroměřížského Zpravodaje (a radničního webu), který za naše peníze práci radnice vesměs jen chválí a informuje o tom, kdo z vrchnosti k nám zavítal a kde se co stříhá, přičemž opozice v něm slovo prakticky nemá. Jeho poslání je tedy logicky hlavně kritické, čímž slouží k informační vyváženosti. Něco takového prostě město potřebovalo. A nevím o tom, že by zakazoval chválit.
30. 05. 2012 19:26 | johny

I.A.: podle všeho to vypadá, že asi máte na dění na MÚ určitý, ať už větší či menší vliv, když se touto diskuzí cítíte tolik "zasažen", že se snižujete k házení všech ostatních do jednoho familiérního pytle (mimochodem, já osobně pana Tomana neznám a nikdy jsem ho neviděl). Takže pokud Vaše slova nejsou jen výstřelem do tmy, tak si sepište návrhy, které zde padly, zajděte s tím na radnici a pak nám dejte vědět, co na to naše kompetentní orgány. Pokud v diskuzi níže žádné návrhy přesto nejste schopen nalézt, i tak nám dejte vědět a pokusíme se Vám to tady zrekapitulovat znova. Já však pevně věřím, že je to ve Vašich silách :)
30. 05. 2012 18:52 | Korzár

I.A.: Vy jste slepej? Přečtěte si moje a Hanákovy příspěvky k webu. Přečtěte si pak znovu svůj poslední příspěvek a zkuste znovu napsat "aby tam bylo něco kladného-názor, odezva na nějaký příspěvek- nic." Kritizujete neprávem na jiných prohřešek, kterého se dopouštíte sám. Jste kapr a tenhle web štika, to je celý..
30. 05. 2012 18:47 | Kozrár

Kamčo, nač ta tragika, dyť to je jen takové vesnické kočkování. A k webu je níže od Hanáka námětů myslím tak na rok práce..
30. 05. 2012 18:35 | I.A.

K čemu je tzv. "Kroměřížan " k tomu aby někdo neustále něco kritizoval a nebo se zapojil do diskuze a napsal své poznatky k něčemu pozitivnímu(jak uvádíte) ? Občas ty příspěvky čtu, ale,aby tam bylo něco kladného-názor, odezva na nějaký příspěvek- nic. Všechno je ve městě špatné, do určité míry máme "výhodu" že někteří lidé jsou na svých místech a rozumí problematice, která se dnes a denně musí nějak řešit a co je podstatné nejsou úplatní a nestojí jim to za to , aby ztratili svoje místo, které, jim do důchodu dává určitou jistotu. V 80.lelech bylo na radnici 35 lidí, dnes vč. dalších služeb(policice, sociálkaap.) je jich min. 350. Pokud by jich tam bylo o 50 méně jenom dobře, ale kdo má tu odvahu to udělat? Starostka, tajemník, který je ředitelem "firmy"?
30. 05. 2012 18:19 | Kamca

Tak jsem se těšila na diskusi o webu..a tady se zas "Franta s Honzou hádají o čepice":(:(.
Dokonce je to místy na "červenou kartu" :(:(.
Vás to fakt asi takto baví.. dost síla tedy.
30. 05. 2012 18:00 | Vojta Navrátil

V sestavě čtyř lidí, kteří stojí za Kroměřížanem je vedle mé osoby jen syn, nikomu nebráníme (ani okal, ani I.A.), aby se svým textem na jeho chodu také zapojil - a pokud bude co kritizovat, tak kritizovat budeme s tím nikdo nic nenadělá, leda tak změna režimu
30. 05. 2012 17:51 | okal

aha takže rodinný tým novinářský, který kritizuje radniční týmy :)
30. 05. 2012 17:46 | I.A.

Jen jsem zmínil o tom co se ve městě mluví, Karel, Toman, st, bývalý hudebník, dnes redaktor TK, jeho, syn a manželka jeho syna..



Karlově manželce budiž "země lehká"
30. 05. 2012 17:02 | okal

I.A.: Chápu správně,že tento web řídí nějaký Toman, který má se vším problém? Pak už asi chápu negativní naladění tohoto týmu.
30. 05. 2012 16:50 | I.A.

K okal: máte do určité míry pravdu o tomto webu, několik "zasvěcených" ví o tom, že je to "Tomanovina"
30. 05. 2012 16:47 | I.A.

K Johny : kdo řídí město, úředníci, nebo zastupitelé?, Koho jste volil, pokud jste byl u voleb??
30. 05. 2012 16:13 | Korzár

Okále, tož tos to Kroměřížanovi natřel. Kolo si tu o něj ta tvá "většina vnímající realitu jinak" neopře, protivníka jednoho třídního :-) Pokud chce někdo z té Okálovy "většiny lidí" číst něco "pro", pak vřele doporučuji tento magazín, než zase změní lak http://www.oknodokraje.cz/ . Za sebe můžu říct, že jsem níž v diskusi nepsal PROTI webu kromeriz.eu, který považuju za potřebný, ale PRO jeho zlepšení, jehož možnosti jsem podle svého přesvědčení předložil. A myslím, že takový byl i smysl textu. A spolu s Johnym už asi pošetsé zdůrazňuju, že radnice sama občany vyzvala k ohlasům. "Většina lidí vnímá realitu jinak.." tomu říkám recenze na web, filosofický gól..
30. 05. 2012 16:13 | johny

okal: Problém tohoto města je, že ho řídí lidé, kteří nejsou schopni sebereflexe a vyslechnutí konstruktivní kritiky. Problém tohoto města je, že většina lidí (voličů) se aktivněji nezajímá o fungování samosprávy a v obecních volbách kroužkuje kandidáty na základě příslušnosti k té či oné straně a ne podle toho, jak dotyčný zastupitel hlasoval či jaké má názory. Tento stav proto u minoritní části populace vyvolává odpor, který se může projevovat právě prostřednictvím prezentace názorů na webové stránce tohoto typu.
30. 05. 2012 14:53 | I.A.

Omlouvám se za"překlepy"
30. 05. 2012 14:50 | I.A.

K názorům diskutujících, městský úředník není bývavý státní úředník, který byl na nějaké jiné úrovni a měl podstatně jinou úrověň, v 90 letech v podstatě nebylo koho z voliz tak byl starostou, ing. Kvapilík,¨(KDÚ) a tajemníkem JUDr. Čech , jeho příbuzný, pak nastoupija jiná garnitura v čele s s ing. Dvořáčkem, který vstoupil dvakrát do stejné řeky a je do v takové situaci v jaké to je kgyž mělo město rozpočet 900mil. a dostalo "kasino" za korunu, tak mně řekněte kde se ty finance ztratily?Proč je město ve financích v minus?? ing. Dvořáček, udělal ve městě chodníky, všechna čest, ale co dál??Problémy jsou za jeho "éry"na majetku města na plaveckém a zimním stadionu. Za kolik prodal dnešní Justiční akdemii, pozemky pod Kauflandem, co za to dostal.?? A co propil? dnes nemá prsty na nohou a chce jít pracovat. Jediný, který měl rozpočet v plusu byl Mgr. Sedláček. Paní Hebnarová nemá lehkou úlohu, ale snaží se i když si nevybrala toho správného tajemníka ( bývalého plukovníka policie)
30. 05. 2012 14:36 | okal

Problém tohoto webu je, že se nesnaží psát o něčem, ale proti něčemu. Chápu, že autoři tohoto projektu mají asi takový pohled na svět, ale měli by pochopit, že většina lidí vnímá realitu jinak.
30. 05. 2012 09:07 | Korzár

Já jen abychom tu nezněli jako kverulanti ze zásady. Ta myšlenka na web pro turismus je v zásadě dobrá (respektive včera bylo pozdě), na tom jsme se tu myslím shodli všichni. Kéž to dopadne dobře. Že starty bývají všelijaké, ví nejspíš dobře i tento web sám..
30. 05. 2012 00:19 | Hanák

I.A.: Nevím, zdai si johny plete dojmy a pojmy, ale já s ním plně souhlasím, a Vás si dovolím zdvořile poučit o tom, že zvolení zastupitelé mají ve svém středu tu 4 tu 5 tu 6 osob placených na plný úvazek a spolu s nimi spoluzodpovědných za rozvoj KM item CR. Stejně tak na radnici je a bylo několik úředníků v čele s vedoucím odboru, v jejichž popisu práce byl/je CR. Ti všichni udělali za posledních 10 let lejno. A k té kritice bez nápadu, kterou tu omíláte: Před pár lety byl předložen tehdejšímu vedení města, které se kryje personálně až na pár výjimek se současným, materiál, který podrobně plánoval kroky včetně časového harmonogramu, které na poli CR mají být udělány. Turistický web v něm měl prioritu 0,001, protože je to jen doplněk k důležitějším, měřitelnějším a výkonnějším aktivitám. Materiál stavěl na exitující infrastruktuře (ubytovací kapacity, přístupnost památek, kulturní instituce, volnočasové aktivity, zajímavosti v blízkém okolí do cca 30 km). Celý vyžadoval koordinační útvar sestávající ze zástupců samosprávy, kulturních institucí, odboru pro CR, podnikatelské sféry (dost dobře jej mohla plnit komise pro CR, která je a byla vždy na prd, ať svým statutem tak výkoností), v čele kompetentní uvolněný radní a jako výkonnou složku 1 (slovy jednoho člověka) na plný úvazek v pozici, které odpovídá povaha práce Key Account Manager v soukromých firmách . V horizontu 3 let si ten materiál kladl za cíl získat pro KM nikoli 100.000 turistů na zámek, ale každoročně cca 8-10 výročních jednání-zasedání stavovských organizací, tj. na objemově nevelké, ale výnosné malé kongresové turistice, okořeněné zážitkovou turistikou a turistikou památkovou, což je nejsnazší a zároveň nejlukrativnější část turistického byznysu. Náklady cca 20.000 na pasportizační web a cca 45.000 měsíčně na mzdové náklady toho uvolněného člověka + cílová odměna 3-5% z objemu dosažených a kvantifikovatelných příjmů pro město a jeho podnikatele (cca 12,5 mil korun ročně na přímých platbách, poplatcích a daních tj. 10 akcí á 250 osob á střídmých 5.000 Kč na jednoho účastníka). A mohu Vás ubezpečit, že já jsem nechtěl být tím uvolněným člověkem mj. proto že moje mzdové náklady jsou a byly vyšší. S chutí složím do redakce kromerizan.cz 1.000 Kč proti každé 1.000 Kč od každého z uvolněného kvarteta knihovnice+úřednice s lekařským diplomem+stranický aparátčík+stavební úředník na sázku, že situace 1.10.2014, kdy jim končí mandát a kdy skončí 4. turistická sezóna, kterou kočírovali bude v CR v KM stejně blbá jako je dnes (odhlédnouc od FLORIE a nevypočitatelného dopadu zahradního centra v zámeckých zahradách). Způsob vyhodnocení sázky nechám na redakci kromerizan.cz nebo dle dohody na jiné entitě. Neprohraju, protože jako každé 4 roky ani tentokrát neudělají nic , a to ještě za draho, což je koneckonců dobře, protože aspoň nám turisté nebudou dělat špatné PR díky vzpomínkám na chování personálu v restauracích a jejich kulinářskému neumětelství.
29. 05. 2012 23:53 | johny

to I.A.: Ve svém příspěvku jsem nezpochybnil rozdíl mezi volenými zastupiteli a úředníky, takže nerozumím kontextu Vaší odpovědi. Zůstává jen fakt, že starostka (a nepřímo i celá volená koaliční garnitura co rozhoduje v zastupitelstvu většinou) si neumí efektivně zkoordinovat činnost úředníků pod sebou. Tato neschopnost není relevantním důvodem pro to, aby občané zdarma suplovali úlohu samosprávy (viz Vaše konfrontace s Korzárem). Zvláště v případě, kdy nejeden z místních maloměstských papalášů pobírá odměny v dozorčí radě....
29. 05. 2012 19:31 | 600

To I.A.: No oslovil jste "vsechny diskutujici" a protoze myslim, ze jich bude hodne, tak jako jeden jsem se ozval.
29. 05. 2012 19:23 | I.A.

K 600- za koho hovoříte?? že se na radnici nevlezete.
29. 05. 2012 19:21 | I.A

Pro johny, pletete si pojmy a dojmy, jsou radniční úředníci a jsou volení zastupitelé v tom je podstatný rozdíl.
29. 05. 2012 17:52 | 600

To I.A.: Vas komentar "Bezte si tam na radnici sednout" je silne nerealny. Za prve se tam vsichni nevlezem a za druhe, pak nezbude nikdo, kdo bude delat! Zastupitele jsou voleni obcany a to by si meli uvedomit. Kdyz se ja necham nekde zastoupit, tak predpokladam, ze ten co me zastupuje, alespon vyslechne muj nazor. I kritika je nazor. Takze ne, nepjudu si tam sednout, bo uz jsem jednou nekoho zvolil, kdo si tam pujde sednout za me a ja muzu jit v klidu do prace.

To Kamca a Korzar: Jak rika Kamca "Chce to cas a spolupraci". Myslim ze evoluce, bude platit i v pripadu webovych stranek. Jestlize tyhle jsou nove, a ne par let stare, budou se jiste vyvijet k dokonalosti. Tak jako Kromerizan.cz uz ma nove "Pozvanky". Jde o to zkusit posilat navrhy a pozitivni kritiku na prislusne adresy.
29. 05. 2012 17:11 | johny

Korzár: palec nahoru :) A jen poznámka pro I.A.: lidé, co to mají na radnici na starosti, mají problematiku v popisu práce a jsou za to placeni. Pokud my občané jsme vyzváni k "recenzím" a "zpětným vazbám", rádi je mj. i zde poskytneme, bereme to jako občanskou povinnost přesně tak, jak to napsal Korzár. Kecy typu "běžte si tam sednout" nepovažuji za relevantní. Občané nemají čas a peníze řešit zadarmo problémy, které mají být řešeny jinými za mzdu. Mě taky lidi na radnici nepomáhají zadarmo ve volném čase řešit moje pracovní problémy. Pokud to tam někdo nahoře myslí vážně, je schopen se chytnout i na základě podobných minirecenzí, kde může najít dost námětů, jak situaci řešit. To, že tomu tak není je jen důkazem faktu, že "běžení si tam sednout a popř. diskutovat", by bylo totální ztrátou času.
29. 05. 2012 14:30 | I.A.

Pane Korzáre, nechci se opakovat, jste korzár, černý, zelený nebo i dokonce červený a nebo jiný a podle toho co zde píšete je mně zdá, že máte patent na rozum, všechno víte, znáte ostatní poučujete, na Radnici jste někdy byl a něco jste řešil,v obecném zájmu? do které strany patříte? do té "správné"??
29. 05. 2012 12:01 | Korzár

I.A.: díky za zajímavý vhled do spletitostí a brzd na radnici. Ale ty řeči ve smyslu "běžte si tam sednout" už se snad přežily. Radnice sama stála o recenze na svůj web. Snad nečekala, že budou všechny kladné. To, že tady o večerech a po hříchu i v pracovní době diskutuju o něčem tak zdánlivě odtažitém jako je turistický web, s dovolením beru jako svůj občanský přínos městu, o který radnice aspoň verbálně stojí. Svým dílem tedy situaci "řeším" (jak to občanech dokonce s vykřičníkem chcete). Kvůli tomu se ale nemusím cpát do veřejné sféry, ostatně ani vás tam hádám nikdo nehnal. Níže v diskusi ode mě máte příklady, jak by podle mě měl správný web podobného zaměření vypadat a co by měl umět. Chtěli jste zpětnou vazbu, tady je. Pokud se teď divíte, že vám do toho někdo "kecá", pak jste nepochopil(a) smysl zastupitelské demokracie a podle všeho ani vaší úlohy v ní. Věřím, že většina lidí, kterých se to na radnici týká, tuhle diskusi tak zbytečně osobně nebere.
29. 05. 2012 10:53 | I.A.

Zdravím všechny diskutujicí o CR v KM, dobře se to "kecá" ale pokud má na radnici někdo zodpovědnost za CR (starostka jako šéfka komise)pak je to"trochu jinak" každý má jiný úhel pohledu. Běžte si tam na radnici sednout a něco rozumného řešte!Pokud to bude ku prospěchu věci jenom dobře, ale není to zase tak jednoduché. V každé komisi "sedí" zástupci x stran a každý se chce nejak prosadit a jak to pak vypadá? tak jak to v součanosti je ( i v minulosti bylo).Dnes je všechno o penězích a rozpočtu města. Na radnici se zřídí letos městské Ičko" jak je to ve většině měst, ing. Kuchař skončí do konce roku(kompromis) město mu již nebude přispívat půl mega na provoz a mzdy, bude vypsáno výběrové řízení na šéfa(ku), která bude ovládat alespoň dva světové jazyky, bude pokud možno místní se znalostí zdejších poměrů a bude tak přínosem pro rozvoj CR a návštěvníky města. Jaký bude web a propagace města od toho tam"šéf" bude.
29. 05. 2012 00:14 | Korzár

Máte pro ono "prostě to nefunguje" nějaký empirický důkaz? Tentokrát tedy konkrétně - nástroj, jak na veřejnou správou spravovaném webu pořídit jedním klikem dva noclehy plus program v regionu: http://www.vychodni-cechy.info... .
29. 05. 2012 00:01 | Kamča

Korzár: to, že web vznikl tak nějak odděleně od ostatních aktérů v CR není problém jeho tvůrců, ale toho, že se v KM cestovní ruch neřeší a neřídí. Jeho podpora je tak nějak náhodná. Myslím, že to je problém. Ale ten opravdu tvůrci webu nevyřeší... tam už je potřeba ptát se "vejš" :-).
28. 05. 2012 23:58 | Kamča

Korzár : nevím ani jedno ani druhé, neptala jsem se.
Zcela upřímně - tentokrát (jak máte můj respekt) tentokrát jste nejspíš nečetl obsah mého sdělení, nebo jsem ho dobře nenapsala. Obojí je možné.
Rozhodně si nemyslím, že web by se měl rozvíjet ve vakuu, tak to ani nebylo napsáno ani míněno. Jen prostě rezervační systémy veřejné správě nepatří. Prostě to nefunguje.
Do odborných debat se, s dovolením, zde pouštět nebudu - tohle na to není dobrý prostor.

Tedy spíše ta ideová - z nějakého popudu vznikl turistický web. Pro mne je to signál, že se KM snaží. Web je "kojenec" a způsob práce s ním a partnery si musí zpracovatelé (a zejména vedení města) nastavit.

Teď je potřeba vychytat technické a obsahové nedotaženosti nebo dokonce (při mé černohumorové povaze) úsměvné úlety a vymyslet ten provoz.

V turistickém webu vidím skutečný potenciál a možnost výrazně pomoct. Chce to čas a spolupráci. Klidně si o mně myslete, že jsem "svazačka", ale já se prostě raději domlouvám, než hádám. A jsem přesvědčena, že tvůrci webu by si tohle svoje "novorozeně" rádi úspěšně postavili na nohy.

Pokud se situace v posledních týdnech výrazně nezměnila, není na radnici nikdo, kdo by se staral o CR, v této situaci je malý zázrak, že web existuje.

Zcela vážně - navrhuji další "hru" - máte nápad jak webu smysluplně a reálně pomoci? If ano, sem s ním...nebo raději rovnou schůzka a poptat se těch, co vědí?

Musím se občas smát - jak krásně funguje tvrzení, že všichni rozumí kultuře (každý byl v divadle), cestovnímu ruchu (každý byl na výletě) a internetu (každý kdo umí poslat e-mail). Ono chce všechno svoji odbornost a taky pochopení životního cyklu.

Vzpomínám si na začátek Vámi zmíněného unesco-czech.cz. Taky to bylo tápání a vývoj a rozpačitost...no, už je to pár let :-). (a o smysluplnosti sdružení bychom mohli vést další kolo diskusí). Nicméně web "vyrostl".

Budu dost ráda, když "vyroste" i ten kroměřížský.

Tolik má lehce filozofická vsuvka (ony jsou ty weby jedna z mála věcí, kterým přece jen tak nějak docela rozumím).
28. 05. 2012 23:26 | Korzár

Kamčo, nevíte náhodou, kolik ten špás stál a jak se přišlo zrovna na firmu m-ARK jako autora designu? A ještě k výtce z textu: není špatně, že se takový projekt staví bez těch, kterých se týká - tedy služeb v cestovním ruchu? Přijde mi pak trochu alibistické říct, že "po sem je to radnice, a tam už je podnikatelů, do toho jim nelezme" a zeptat se jich na jejich názor, až je věc hotova. U služby jako je turistický web by město možná nejenom mohlo, ale ve svém zájmu asi i mělo fungovat jako prostředník "mezi veřejnou poptávkou a soukromou službou" (viz facebook Kroměřížana). Způsob, jakým km.eu web vzniká - tedy bez zjištění potřeb trhu -, tak ale zrovna nepůsobí.. Mimochodem oficiální portál Pardubického kraje (taky moc pěkný) se narozdíl od Kroměříže nestydí tyhle věci spojovat a obchodovat s balíčky zážitků včetně UNESCO ( http://www.vychodni-cechy.info... ). Prohlídla jste si ty vítězné weby, co jsem na ně dal linky níže? O designu se dá jistě diskutovat donekonečna. To, že dotyční vítězové se liší od webu kromeriz.eu v nápadně podobných rysech, je však celkem zjevné. Stejně jako to, že u tohodle webu si má člověk chuť schrupnout: http://cestovani.kr-karlovarsk... , zatímco tyhle: http://www.jizni-morava.info/ nebo tyhle: http://www.unesco-czech.cz/ stránky jsou s odpuštěním sexy. V jejich společnosti vypadá kromeriz.eu designově trochu jako Potěmkinovo. Což je škoda, protože obsahově má přes všechny výtky pořád co nabídnout. Mimo výrazného zrychlení, samozřejmě. Takhle za špičkou kulhá nejen obsah, ale i forma. Možná to vnímám přepjatě, ale po dvacetiletém seriálu megalomanských investic, které tady vyhovovaly hlavně realizátorům a jejich stájovým koňům, mám z tohodle km.eu webu nepříjemný Pavlovův reflex.
28. 05. 2012 22:17 | Kamča

Weby..konečně téma, kde se dá chytře domlouvat a věci posouvat. Tedy, když se to dělá smysluplně. Jako smysluplné vidím (v oblasti které rozumím nebo se - třeba i naivně - domnívám, že tomu tak je) okomentovat věci těm, kteří dané téma (v tomto případě turistický web) řeší. Já to udělala a předpokládám, že i vy, (a že s tvůrci čile komunikujete :-)) že tady opět nepláčeme jaksi do prázdna.

O designu webu se dá diskutovat donekonečna a nikdy nebudou všichni spokojení, tak bych toto téma opominula, můj komentář patří "touze" po rozvinutém webu s rezervačními systémy a nabídkou produktů. Takové systémy (v návaznosti na realizovanou zkušenost třeba právě zmíněné centrály cestovního ruchu) nepatří veřejné správě. Ta totiž umí mnohé. Připravit, zpracovat, aktualizovat, doplňovat. Nikdy ale nebude umět produkt zobchodovat a bez toho je takový systém určen k zániku. Podnikatelské aktivity (k nimž nepochybně tato patří) prostě patří do podnikatelských rukou.
Hodnota běžícího webu totiž není v zdaleka komplikovaném systému, ale v jeho informační hodnotě a obsahu - tedy v tom, jakými daty je naplněný a jaká je jejich aktuálnost. A také to, jestli si web klade přiměřené ambice.
kromeriz.eu je na začátku a doslova "v plenkách", čeká ho kus cesty, zejména (předpokládám) ono rozhodnutí o obsahu a každodenní péči o něj (žeby na to podnikatelé přispěli? No prima nápad :-)), na rozumný, udržitelný rozvoj tak, aby se ho lidé naučili používat a vracet se.
To je poměrně dlouhá cesta.

Nicméně soudím, že dobrý "test" kroměřížanů - je tady někdo schopen efektivně se podílet na vývoji webu? Třeba jen obsahové části?

Samotnou mne to zajímá...

28. 05. 2012 20:26 | Korzár

Jo, estetika je subjektivní žánr, ale tenhle .eu web je fakt na první pohled zmatená kakofonie barev a tvarů. Turistický portál Zlínského kraje je oproti tomu profesionální práce ( http://www.vychodni-morava.cz/ ). Nejlepší firemní web 2010 (Česká pošta, http://www.ceskaposta.cz/ ), nejlepší web 2011 (Czechtourism, http://www.czechtourism.cz/ ) nebo třeba letošní vítěz soutěže o nejlepší web tak strakatého žánru, jako jsou galerie, má velmi uměřený web ( http://www.moravska-galerie.cz... ). Všechny mají společné to, že jsou narozdíl od kromeriz.eu přehledně uspořádané a co do laviny barev uměřené.
28. 05. 2012 19:03 | topkám

Pokud jde o tu strakatost, souhlasím s Korzárem. Chybí tomu jaksi vkus a uměřenost. Působí to manýristicky a ukřičeně. Připadá mně jak reklama na levné zboží. Nejsem však expert a mohu se mýlit.
28. 05. 2012 14:16 | I.H.K.

Zase špatně? A co ještě? Nám se docela líbí.
28. 05. 2012 13:12 | Veronika

Bohužel, musím souhlasit, ze zájmu jsem se na web podívala a zklamal mě :-(
28. 05. 2012 13:03 | Korzár

Do titulku prosím přidat jedno slovo: pomalý. A pokud jde o můj osobní názor: autoři odpustí, ale estetika je prachbídná, strakatá až amatérská. Jakoby vězela někde před patnácti lety..

Přihlášení do diskuze

nebo se můžete
Zaregistrovat »

Poslední komentáře

29. 01. 2016 - 17:30 | Petr Pálka
O vánocích v Kroměříži v době I. republiky
Stávající senátor za Kroměříž M. Malý v rozhovoru poněkud militaristickém zmiňuje Kroměříž: „…Zažil jsem jeden ...
01. 12. 2015 - 16:18 | Petr Pálka
O vánocích v Kroměříži v době I. republiky
Stalo se viz http://www.ado.cz/ Arcibiskupství převezme první domy z areálu kroměřížského zámku ...
30. 11. 2015 - 18:30 | Petr Pálka
O vánocích v Kroměříži v době I. republiky
kk, jsem si toho vědom, ale nechtěl jsem směšovat nebo zaměňovat původní Vánoce starých křesťanů ...
Jen malá poznámka: podle Pravidel českého pravopisu z roku 1993 se Vánoce píšou s velkým ...
17. 11. 2015 - 17:21 | Petr Pálka
Report ze zastupitelstva 5. 11. 2015
A dodatek. Z kroniky města Kroměříže za rok 2012, kapitolka politické strany atd:: "KDU-ČSL ...
17. 11. 2015 - 17:10 | Petr Pálka
Report ze zastupitelstva 5. 11. 2015
Ze stránek facebookových Hnutí Zvuk 2012 https://www.youtube.com/watch?... ...
08. 10. 2015 - 17:47 | Petr Gremlica
V Kroměříži se diskutovalo o uprchlické krizi
Ano jste tu správně - co se vám nezdá, že na uprchlíky nenadáváme? Účastníci diskutovali - ...
Je fajn vidět, že o uprchlících se dá bavit i kultivovaně. Jak uvedl někdo v ...
Neskutečný článek, jsem vůbec na Kroměřížanovi? Ale tak hlavně že si účastníci rozumněli, lidé s ...
Na jednání společnosti Magic Bus a občanského sdružení Hortus Moraviae lze vidět podobnosti: V případě ...
22. 09. 2015 - 17:07 | Petr Pálka
Report z VI. zastupitelstva z 16.4.
V roce 2005 vydalo město Kroměříž nákladem 2000 kusů životopis Ludvíka Svobody z pera jeho ...
TPLK: Tak s tím Solarisem jsem se seknul, zaměnil jsem trolejbus s autobusy. Zase tak ...